La chanson d'ami - Chanson de femme - XIIe et XIIIe siècles
- La chanson d'ami
- Chanson de femme - XIIe et XIIIe siècles
Ensemble Perceval - Guy Robert, dir.
Arion ARN 68290
Contents:
Maroie de Diergnau, Paris B.N. 844 Manuscrit du Roi:
- Molt m'abellist quant je voi revenir
Gillebert de Berneville, Rome, Vatican Reg. 1490 &
Paris Ars. 5198 Chansonnier de l'Arsenal:
- Cuidoient li losengier
Anon., Paris B.N. 844 Manuscrit du Roi:
- Jherusalem, grant damage me fais
Anon., Paris B.N. 12483 (chansons pieuses):
- Vous ne savez que me fist
Anon., Paris B.N. 20050 Chansonnier de Saint-Germain:
- Plaine d'ire et de desconfort
Anon., Oxford Bod. Douce 308:
- Por coi me bait mes maris ?
Anon., Rome, Vatican Reg. 1490:
- Soufres, maris, et si ne vous anuit
Gace Brulé, Bern, Stadtbibliothek 389 & Paris
B.N. 21677, Fragment Aubry: Roi:
- Cant voi l'aube du jour venir
Anon., Paris B.N. 20050 Chansonnier de Saint-Germain:
- L'on dit qu'amors est dolce chose
Anon., Oxford Bod. Douce 308:
- Silz a cui je suis amie
Anon., Paris B.N. 12483 (chansons pieuses):
- Pleüst Dieu, le filz Marie
Anon., Paris, Ars. 5198 Chansonnier de l'Arsenal:
- Lasse, pour quoi refusai
Anon., Paris B.N. 12786:
- Toute seule passerai le vert boscage
Playing time: 58' 41"
Performers:
Perceval [Guy Robert (medieval lute, harp, positive organ),
Jean-Pierre Dubuquoy (rebec, fiddle), Alain Barré (transverse
reed flute), Christophe Tellart (hurdy-gurdy), Katia Caré
(voice)]
Recording site and date:
Théâtre de l'Espace Kirion [07/1994]
Previous releases: none
Reviewed in:
Diapason (#-p.): 411-142 (january 1995)
Gramophone (Vol./#-p.):
Fanfare (Vol./#-p.):
Comments: The voice of Katia Caré and her apparent
intimate feeling for those songs is remarkable. This recording is
comparable to the Lamandier's one, although I still prefer Esther.
The music is interesting but serves mostly as a support for Katia
Carré's voice.
To purchasing information for this disc.
To FAQ references to this recording.
To FAQ CD index page.
Pierre-F. Roberge