Three-voice motet.
Sources: Machaut Manuscripts A B C E & G
Lasse! comment oiblieray
Le bel, le bon, le dous, le gay
A qui entierement donnay
Le cuer de mi
Pour le sien que j'ay sans demi
Et le retins pour mon ami,
Einsois que eüsse mon mari,
Qui me deffent
Et me gaite mout durement
Que ne voie son corps le gent,
Dont li cuers en ij pars me fent;
Car il m'estuet
Malgré mien faire ce qu'il vuet,
Dont durement li cuers me duet.
Mais pour ce drois ne se remuet
Ne bonne foy;
Car puis que certeinnement voy
Qu'il vuet et quiert l'onneur de moy
Et qu'il m'aimme assez plus que soy,
Et se le truis
Si bon qu'il prent tous ses deduis
En moy servir, je ne le puis
Laissier, se mauvaise ne suis,
Eins le puis bien
Amer par honneur et par bien,
Quant j'ay son cuer et il le mien,
Sans ce que je mespreigne en rien,
Ce m'est avis.
Mais j'eüsse trop fort mespris,
Se j'eüsse l'amer empris,
De puis que j'eus à marit pris,
Lasse! celui
Qui tant me fait peinne et anuy
Qu'en tous cas toute joie fui,
N'en ce monde n'a moy n'autruy
Qui me confort,
Car mi gieu, mi ris, mi deport,
Mi chant, mi revel, mi confort.
Mi bien et mi bon jour son mort.
Et nuit et jour
Acroist li ruissiaus de mon plour,
Quant le plus bel et le millour
De tous ne voy: c'est ma dolour!
Mais soit certeins
Que, comment que mes corps lonteins
Li soit, mes cuers li est procheins,
D'amours et de loiauté pleins.
Se j'aim mon loyal ami
Et il mi si loyaument
Qu'il est tous miens sans nul si
Et je aussi entierement,
Sans nul vilain pensement,
Bonnement à li m'ottri,
Pour ce qu'il m'a longuement,
Liement, de cuer servi,
Ay je pour ce desservi,
Lasse! aymi, que tellement
M'en demainne mon mari
Que de li n'ay fors tourment?
Nennil, car certeinnement,
Mortelment peche celi
Qui pour bien faire mal rent.
Or m'aprent à faire einsi
Qu'il vuet que mette en oubli
Celui qui m'a humblement
Doubté celé, obey
Et cheri à mon talent.
Pour quoy me bat mes maris?
Lassette!
Aymi, Diex!
Pour quoy me bat mes maris?
Lassette!
Je ne li ay riens meffait,
Je ne li ay riens meffait,
Fors qu'à mon ami parlay
Seulette.
Aymi, Diex!
Fors qu'à mon ami parlai
Seulette.
Pour quoy me bat mes maris?
Lassette!
Aymi, Diex!
Pour quoy me bat mes maris?
Lassette!
Adès COF 7078
[LPx3]
L'art musical et poétique de Guillaume de Machaut - Motets
/ Ballades / Virelays - Le Remède de Fortune - Le Veoir
Dit
Ensemble Guillaume de Machaut de Paris - Guy Robert / Jean Belliard
Rec.: 1975-1977
Allegro AL 14 [LPx2]
Music of the Gothic Period and the early Renaissance
Vielle Trio & Du Bose Robertson
Rec.: 1949
Allegro al 14 & al 72 [LPx4,
mono]
Music of the Gothic Period and the Early Renaissance
Vielle Trio & Du Bose Robertson
Rel.: ca 1955
Arcana 305
Mercy ou mort
Machaut: Chansons & motets d'amour
Ensemble Ferrara - Crawford Young, dir.
Rec.: 1998
Ars Harmonica AH 112
Machaut - Trio Subtilior
Trio Subtilior
Rel.: 2002 (instr.)
Ars Viva AVLPS 001 [LP]
Madrigal Ars Viva
L'Ensemble vocal Madrigal Ars Viva - Gilberto Mendes, dir.
Rec.: 1971 or prior
Bayard Musique 308 668
Voyage au cœur du Moyen Âge
Machaut: Rondeaux, Ballades, Motets, Virelais...
Ensemble Obsidienne - Emmanuel Bonnardot
Rec.: 2020
Christophorus CD
74583
A chantar - Lieder der Frauen-Minne im Mittelalter
Estampie, Münchner Ensemble für frühe Musik - Michael
Popp
Rec.: 1989
DG Archiv Produktion 2723
045 [LPx3]
Music of the Gothic Era
Early Music Consort of London - David Munrow, dir.
Rec.: 1975
ECM "New Series"
1823
Machaut: Motets
Hilliard Ensemble
Rec.: 2001
Hyperion 68008
Machaut: The Dart of Love
The Orlando Consort Machaut Edition
Orlando Consort
Rec.: 2013
Signum SIGCD 011
Guillaume de Machaut Motet and Music from the Ivrea Codex
The Clerks' Group - Edward Wickham, dir.
Rec.: 1998
Studio Matous MK 0027 - 2
931
Guillaume de Machaut - Chansons
Ars Cameralis - Lukas Matousek, dir.
Rec.: 1995
Westminster XWN 18166
[LP-Mono]
Guillaume de Machaut - Motets, ballades, virelais, rondeaux
The Collegium Musicum of the University of Illinois - George Hunter,
dir.
Rec.: 1956 or prior
Zig-Zag Territoires ZZT 021002
[CDx2]
Machaut - Les Motets
Ensemble Musica Nova
Rec.: 2002
Please see the Machaut index page for an introduction, discussion of methodology, and notes on this project.
Pierre-F. Roberge Todd M. McComb